Výroba zcezovacího síta

16.08.2011 12:52

     Před nějakým časem jsem zakoupil spolu s dalšími domovarníky děrovaný nerezový plech, konkrétně jeho část- 50x50cm. Plech je 1,5mm silný a děrování je 3mm v rastru 0,5cm, což znamená volnou plochu cca 32%. Jeho cena byla vskutku lidová, přišel mě na 560 Kč i s poštou. Tímto bych ještě rád poděkoval kolegovi "Mr. Beer", za jeho objednání, rozřezání a rozposlání jednotlivých kusů na cílové adresy.

     Plech na síto byl doma, pustil jsem se do výroby. Potřeboval jsem vyříznout kruh o průměru 39cm, který mi bude pasovat do nerez hrnce "Bergland" 50l. Hrnec má sice průměr 39,5cm, ale oněch 0,5cm jsem nechal na hadici jako lem, viz. dále. Nejprve jsem flexou vyřízl kruh o průměru cca 40cm- okraje nebyly přesné- tady o nějaký ten milimetr víc, tady míň, ale s tím jsem počítal. Potom jsem nakreslil definitivní průměr a přesně ho dovybrousil pomocí stolní kotoučové brusky. Vzhledem k tomu, že je plech děrovaný a je v něm hodně volného prostoru šlo to celkem rychle a bez větší námahy. Následovalo zabroušení ostrých okrajů a odmaštění plechu.

hrubý výřez:

definitivní výřez:

     Po odmaštění jsem vzal hadici z PVC o vnitřním průměru 8mm, vnějším 11mm a po délce ji rozřízl a navlékl na okraj síta. Jako nohy síta jsem použil šrouby 3 x 20mm s válcovou hlavou a k nim příslušné matky. Bohužel zatím z pozinku protože nerez jsem viděl pouze od 4mm výš. Nepočítám s tím, že budou na trvalo, ale než objevím 3mm v nerezu, tak prozatím poslouží.

lem nasazen, ještě musím dovyřešit nějaké spojení obou konců.

pohled ze spodu na nohy, podle výpočtu by mělo být pod sítem cca 2,3l volného prostoru

v hrnci- sedí krásně :)

A teď už jenom chybí pořídit nějaký pěkný nerez madlo a bude to komplet..


pozn. někdo může namítnout, že PVC není vhodné. Jeho teplotní stálost je 80°C, krátkodobě 90°C, tudíž by pro zcezovačku mělo vyhovovat.

 

zdroj plechu: www. derovaneplechy.cz

zdroj hrnce: www.bergland24.cz

 

Tadytomas