Sklizeň 2012

29.08.2012 12:32

    Konečně jsem po několika měsících plánování, objednávání, shánění, stavění, a zalévání započal letošní sklizeň z mé "chmelnice". Chmel nebudu sušit, ale pouze nasáčkuji po 100g, vyfouknu co možná nejvíc vzduchu a hned šup s ním do mrazáku. Předpokládám, že ho zužitkuji velice rychle. Na příští sezónu bych chtěl pořídit malou vakuovačku na potraviny a sklizený chmel hned řádně zavakuovat a zmrazit.

 

    ŽPČ- datum sklizně 19.8. Sázen byl jako poslední a to na konci května. Ani jsem nečekal, že z z něj letos bude nějaká úroda, proto jsem spokojen: 190g mokrých hlávek. Doufám, že příští rok to bude minimálně dvakrát tolik. To málo co mám použiji nejspíš na pšenici.

 

    Cascade- datum sklizně 19.8. Od začátku to byl můj favorit. Krásný rhizom, rostl nejrychleji a nejvýš, na květ nasadil také jako první. Čekal jsem od něj největší úrodu ze všech, ale při vážení jsem byl lehce zklamán: 320g. Snad příští rok. Chmel opět nasáčkován a v příštím týdnu ho zužitkuji na US Pale ALE spolu s chmelem Simcoe, který mám koupený v peletách.

    Další kandidáti na sklizeň jsou Perle a Challenger.. ale oba potřebují ještě nějaký ten čas.

   

    Challenger- datum sklizně 23.8 2012. Vzhledem k až tropickému počasí mi chmel krásně dozrává. Perle mi přišel ještě moc vlhký, proto mu nechám ještě pár dní. Challenger: mokrá váha 130g. Není to žádná závratná suma. Použiji jako jednu část chmelení na anglické ALE.

   
    Dnes 29.8 sklizen zbytek: a to sice Hallertauer, Willamette a Perle. Všechny 3 rostliny měly podobný a poměrně malý výnos: 117, 126 a 116g. Příští rok doufám ve větší množství. Hallertauer byl nejspíš sklizen pozdě, hlávky již výrazně zesvětlaly/zežloutly. Je až s podivem, že tato změna proběhla během 5 dnů, co jsem chmel neviděl.

   
    Willamette:


    Perle:


    Hallertauer:

   
    A nakonec sklizené rostliny. Počkám, až ze stočených šlahounů opade listí a odumřou a potom je odřežu. Fuggle jsem nechal ještě růst a asimilovatco nejvíce živin do příštího roku. Je na něm cca 10 hlávek.

 

Tadytomas