Severočeské značky podpořily i loni ústecký region, přispěly na kulturu, sport, školství i potřebným spoluobčanům
Značky Zlatopramen 11° a Březňák jsou na severu Čech známé nejen chutí skvělého piva. Obyvatelé Ústeckého kraje je také spojují i s filantropickými aktivitami. Výjimkou nebyl ani rok 2011, kdy značky opět podpořily řadu charitativních, vzdělávacích i sportovních projektů. V pozadí ale nezůstala ani značka Louny, která se mimo jiné může pochlubit tradiční podporou memoriálu K. Raise. Ten je největším sportovním setkání zdravých a handicapovaných sportovců v ČR, protože se ho účastní běžci a vozíčkáři všech věkových kategorií a výkonnostních úrovní. Všechny značky se celkem spolupodílely na více než třech desítkách lokálních akcí.
Co se kultury týče, Značka Zlatopramen 11° celoročně podporovala operu a balet v místním divadle, na podzim pak přispěla na pořádání Divadelního festivalu nebo na Evropský svátek hudby. Nejvyšší sponzorský dar ve výši 100 000 korun dostala Ústecká komunitní nadace, která se značkou Zlatopramen 11° dlouhodobě spolupracuje a stará se o rozdělování financí na veřejně prospěšné projekty a celkový rozvoj Ústeckého kraje.
Naše značky celoročně podporují i Univerzitu Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Vloni tak finanční dar pomohl při oslavách založení univerzity a Cenách rektora, pivo ocenili návštěvníci například na plesu univerzity.
Sponzorské aktivity značek začaly vloni v zimě tradiční podporou plesů, k nimž neodmyslitelně patří i tomboly s milými cenami, určenými například návštěvníkům hasičských bálů. Značka Zlatopramen 11° ovšem tradičně nechyběla ani při vrcholu společenské sezóny Ústí nad Labem: Plesu Ústečanů, proslulým bohatým doprovodným programem.
Pozadu v roce 2011 nezůstala ani oblíbená značka Březňák, která ani letos nezapomněla na místní hasiče. Finanční dar 80 000 korun posloužil k nákupu speciální techniky, konkrétně rozpěrného válce Holmatro, který je neocenitelnou pomůckou pro vyprošťování osob při dopravních nehodách.
Pivem i penězi značka Březňák přispěla v prvních měsících roku 2011 na pořádání maškarního a obecního plesu ve Velkém Březně. Důkazem toho, že si patřičně váží své etikety s vyobrazením Victora Cibicha, je i příspěvek na úpravu jeho hrobu u příležitosti výročí úmrtí. Tvář čestného občana a přednosty železniční stanice Victora Cibicha se na etiketách velkobřezenských piv objevila už v roce 1906. Sdružení přátel piva na Victora Cibicha nezapomíná a každoročně pořádá setkání jeho příznivců u hrobu ve Valtířově. Na hřbitov Cibichovi donesou věneček z chmelu a obilí ozdobený doutníkem a poděkují mu za skvělé pivo, jehož tváří se stal před více než sto lety. Setkání tradičně končí prohlídkou velkobřezenského pivovaru a posezením se zaměstnanci pivovaru, kteří Březňák vaří.
Výše uvedené „drobnější“, nicméně přesně cílené podpory vloni udělaly radost lidem na mnoha místech severních Čech. Naše značky se ovšem podílejí i na velkých akcích se značným celospolečenským dosahem. To lze bez nadsázky tvrdit o akci O stupeň lepší Ústí, kdy milovníci značky Zlatopramen 11° ve svých oblíbených restauracích vybírali ze tří veřejně prospěšných projektů pro Ústecký kraj. Pro vítěze ovšem mohli hlasovat i uživatelé webu. S drtivou převahou zvítězila dostavba pavilonu gepardů v ústecké ZOO. Díky příznivcům značky Zlatopramen 11° a finančnímu daru společnosti Heineken tak ZOO získala jeden milion korun, který bude na stavební práce stačit. Dalším významným podnikem se na podzim stal hojně mezinárodně obsazený Půlmaraton v Ústí. Místní obyvatelé tak byli svědky skvělých sportovních výkonů zejména běžců z Afriky.
Všechny projekty značek z produkce pivovaru ve Velkém Březně jsou součástí komplexního portfolia aktivit společenské odpovědnosti Heinekenu Česká republika. Sem dále patří vlastní projekty vedoucí k ochraně životního prostředí, snižování jeho zátěže i propagace zodpovědného přístupu ke konzumaci alkoholu. Tím je známý projekt Pijte s Mírou, který na etiketách obalů, webu a facebookovém profilu šíří zásady zodpovědného pití alkoholu.
Společnost Heineken Česká republika si tak je vědoma společenské odpovědnosti vůči všem regionům, kde působí – a severní Čechy nejsou výjimkou. Prostřednictvím filantropických aktivit se tak snaží obraz společnosti posunovat na vyšší úroveň.
Zdroj: tisková zpráva společnosti heineken Čr