Obliba jedenáctek mezi Čechy roste, Kozel jí vytočil o pětinu víc
Čepovanému Kozlovi se v roce 2010 dařilo. Prodalo se jej o 11,6 % více než v roce předchozím, a to navzdory odhadům Českého svazu pivovarů a sladoven o propadu českého pivního trhu. Největší oblibě mezi pivaři se přitom těšil Kozel Medium. Světlá jedenáctka vloni zaznamenala nárůst o 22,5 % a dosáhla tak největšího výstavu v historii.
Zvýšená spotřební daň měla v roce 2010 dopad mimo jiné také na konzumaci čepovaného piva. Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven se u nás vloni vypilo o 4% méně piva, přičemž celkový pokles výroby piva byl přes 8%. Jedenáctce z Velkých Popovic se ale daří. „Rostoucí výtoč Kozla Medium koresponduje s požadavky pijáků piva, u kterých obliba jedenáctistupňových piv dlouhodobě narůstá a zvyšuje se tak i podíl jedenáctek na trhu,“ vysvětluje manažer značky Velkopopovický Kozel Vladimír Vaněk.
Stoupající oblíbenost Velkopopovického Kozla, jehož výtoč roste již 11 let za sebou, potvrzují i výsledky soutěže Zlatý pohár Pivex – Pivo 2011. V ní nejmladší z popovických piv, Kozel Medium, zabodoval jako nejlepší jedenáctka v nejprestižnější kategorii světlých ležáků, když za sebou zanechal dalších 14 konkurentů.
Kozel Medium je světlý ležák, který doplňuje ostatní varianty Světlý, Premium a Černý. Jedenáctka se vyznačuje vyváženou chutí, ve které se snoubí sladové tóny s jemnou hořkostí chmele. Jedenáctka se stáčí do lahví, plechovek, 30l a 50l sudů a 10hl cisteren.
Zdroj: tisková zpráva pivovaru Plzeňský Prazdroj