Linka na Maxilahve slaví první narozeniny, vyrobila už 33 milionů lahví

25.05.2011 06:53

Pět set tisíc hektolitrů piva, stočených do 33 milionů Maxilahví ze speciálního plastu. To je úctyhodná bilance linky na vyfukování a plnění plastových lahví, která funguje ve starobrněnském pivovaru. Právě v uplynulých dnech linka oslavila první narozeniny, respektive rok fungování v maximálním plném výkonu.

 

Instalace linky byla logickým vyústěním úspěchu inovativního obalu – Maxilahve - na českém pivním trhu. Společnost Heineken Česká republika uvedla Maxilahve na trh jako první před dvěma lety na jaře. Zpočátku se  začaly prodávat piva dvou oblíbených značek, jedenáctistupňový Zlatopramen a desetistupňové Starobrno Tradiční.

 

Maxilahev zaznamenala raketový start, prodeje trhaly rekordy. Spotřebitelé totiž okamžitě našli a ocenili výhody nového obalu, tedy nerozbitnost, snadnou manipulaci, praktičnost nevratného (a přitom recyklovatelného) obalu a také možnost sdílet pivo s přáteli. Nejpádnějším argumentem se ovšem stal fakt, že spotřebitel v Maxilahvi našel chutově naprosto stejné pivo, na které byl zvyklý z jiných obalů.

 

Výsledky na trhu předčily očekávání.  Společnost  Heineken se proto rozhodla investovat 100 milionů korun do nové linky, která Maxilahve vyfukuje, plní i balí. „Linka se nachází v bývalé stáčírně skleněných lahví, která dosloužila. Protože nebyly potřeba větší stavební úpravy, instalace linky postupovala rychle. Trvala zhruba 2 měsíce,“ říká manažer a vrchní sládek pivovaru Starobrno Tomáš Pluháček. „Byli jsme na trhu první, kdo nabídl spotřebiteli výhody piva ve speciálním plastu. Náš starobrněnský pivovar byl také první v České republice, v němž byla linka tohoto druhu instalována.“

 

Na začátku si spotřebitel mohl koupit dvě značky z portfolia Heinekenu, dnes je nabídka podstatně širší. V maloobchodní síti jsou tak k dostání piva ze všech našich pivovarů. Březňák se prodává v balení 2 a 1,5 litru, vedle Starobrna Tradičního si spotřebitelé žádají  1,5 l Maxilahev Starobrno Medium. Sportovcům, motoristům a vůbec všem, kteří nechtějí nebo nemohou pít alkohol, je určena 1,5 l nealkoholické pivo Fríí. Novinkou je i 1,5 l krušovické Dvanáctky. Nejoblíbenější  značkou nadále zůstává jedenáctistupňový Zlatopramen.

 

„I přes nárůst plastových pivních lahví ostatních pivovarů v maloobchodní síti stále zůstáváme na trhu jedničkou.Těší nás, že v Maxilahvích držíme vysokou kvalitu piva. Nemáme žádné reklamace,“ podotýká Tomáš Pluháček.

 

Zájem spotřebitelů o Maxilahve potvrzuje i nepřetržitý provoz linky, nonstop pracuje od března letošního roku. Přibylo tudíž i zaměstnanců, kteří ji obsluhují, od zimy se střídají celkem čtyři směny. Linka využívá nejmodernější technologie a splňuje i nejpřísnější hygienické, hlukové i bezpečnostní parametry.

 

Vedle plnění Maxilahví pivovar Starobrno pochopitelně i nadále pokračuje ve stáčení svých produktů do skla a KEG sudů.

 

 

Zdroj: tisková zpráva společnosti Heineken Čr