Linka na Maxilahve slaví první narozeniny, vyrobila už 33 milionů lahví
Pět set tisíc hektolitrů piva, stočených do 33 milionů Maxilahví ze speciálního plastu. To je úctyhodná bilance linky na vyfukování a plnění plastových lahví, která funguje ve starobrněnském pivovaru. Právě v uplynulých dnech linka oslavila první narozeniny, respektive rok fungování v maximálním plném výkonu.
Instalace linky byla logickým vyústěním úspěchu inovativního obalu – Maxilahve - na českém pivním trhu. Společnost Heineken Česká republika uvedla Maxilahve na trh jako první před dvěma lety na jaře. Zpočátku se začaly prodávat piva dvou oblíbených značek, jedenáctistupňový Zlatopramen a desetistupňové Starobrno Tradiční.
Maxilahev zaznamenala raketový start, prodeje trhaly rekordy. Spotřebitelé totiž okamžitě našli a ocenili výhody nového obalu, tedy nerozbitnost, snadnou manipulaci, praktičnost nevratného (a přitom recyklovatelného) obalu a také možnost sdílet pivo s přáteli. Nejpádnějším argumentem se ovšem stal fakt, že spotřebitel v Maxilahvi našel chutově naprosto stejné pivo, na které byl zvyklý z jiných obalů.
Výsledky na trhu předčily očekávání. Společnost Heineken se proto rozhodla investovat 100 milionů korun do nové linky, která Maxilahve vyfukuje, plní i balí. „Linka se nachází v bývalé stáčírně skleněných lahví, která dosloužila. Protože nebyly potřeba větší stavební úpravy, instalace linky postupovala rychle. Trvala zhruba 2 měsíce,“ říká manažer a vrchní sládek pivovaru Starobrno Tomáš Pluháček. „Byli jsme na trhu první, kdo nabídl spotřebiteli výhody piva ve speciálním plastu. Náš starobrněnský pivovar byl také první v České republice, v němž byla linka tohoto druhu instalována.“
Na začátku si spotřebitel mohl koupit dvě značky z portfolia Heinekenu, dnes je nabídka podstatně širší. V maloobchodní síti jsou tak k dostání piva ze všech našich pivovarů. Březňák se prodává v balení 2 a 1,5 litru, vedle Starobrna Tradičního si spotřebitelé žádají 1,5 l Maxilahev Starobrno Medium. Sportovcům, motoristům a vůbec všem, kteří nechtějí nebo nemohou pít alkohol, je určena 1,5 l nealkoholické pivo Fríí. Novinkou je i 1,5 l krušovické Dvanáctky. Nejoblíbenější značkou nadále zůstává jedenáctistupňový Zlatopramen.
„I přes nárůst plastových pivních lahví ostatních pivovarů v maloobchodní síti stále zůstáváme na trhu jedničkou.Těší nás, že v Maxilahvích držíme vysokou kvalitu piva. Nemáme žádné reklamace,“ podotýká Tomáš Pluháček.
Zájem spotřebitelů o Maxilahve potvrzuje i nepřetržitý provoz linky, nonstop pracuje od března letošního roku. Přibylo tudíž i zaměstnanců, kteří ji obsluhují, od zimy se střídají celkem čtyři směny. Linka využívá nejmodernější technologie a splňuje i nejpřísnější hygienické, hlukové i bezpečnostní parametry.
Vedle plnění Maxilahví pivovar Starobrno pochopitelně i nadále pokračuje ve stáčení svých produktů do skla a KEG sudů.
Zdroj: tisková zpráva společnosti Heineken Čr