Hvězda výčepu 2012: poprvé v historii soutěže zvítězila žena, Eva Rejnková z Ústí nad Labem

29.04.2012 19:39

Absolutní vítězkou prestižní soutěže nejlepších výčepních z celé České republiky Hvězda výčepu se včera odpoledne stala Eva Rejnková z restaurace Reslovka v Ústí nad Labem. Je tak vůbec první ženou ve čtyřleté historii soutěže, které se podařilo porazit všechny konkurenty a získat první místo. Vítězce náleží titul Hvězda výčepu, trofej a finanční odměna 30 000 korun. Nejatraktivnější cenou ale zůstává luxusní zájezd all inclusive do Amsterodamu pro dvě osoby. Eva Rejnková se tak stejně jako vítězové z předchozích ročníků podívá do míst, kde se psala a píše pivní historie: pivovaru Zoeterwoude, muzea Heineken Experience a ledové jeskyně Extra Cold.

 

Na druhém místě se umístil Karel Knobloch ze zařízení Sport PUB z Ústí nad Labem, třetí příčka patří rovněž ženě, Jitce Drlíkové z Bedna baru 2006 v Ivančicích na jižní Moravě. Finále v Lidovém domě v Praze-Kbelích jako každoročně provázela skvělá atmosféra, napínavé souboje i vyrovnané šance. „Jsem rád, že ve všech našich lokalitách máme tolik kvalitních výčepních, kteří se umějí starat o pivo a skvěle je čepovat. Ať už jde o značky Starobrno, Krušovice, Březňák, Hostan, Zlatopramen 11° i nealkoholické Fríí,“ konstatuje obchodní sládek společnosti HEINEKEN Česká republika Svatopluk Vrzala.

 

Se stříbrným a bronzovým místem je spjata finanční odměna 10 000 a 5000 korun. Finanční prémie dále získávají provozovny, ve kterých tři nejúspěšnější soutěžící působí, a to ve výši 30 000, 20 000 a 10 000 korun.

 

Soutěže Hvězda výčepu se účastní profesionálové z těch restauračních zařízení v České republice, kde se čepují piva z portfolia společnosti HEINEKEN. Soutěžící se nejprve utkali v regionálních kolech v Brně, Krušovicích a Ústí nad Labem. Z každého z uvedených kol do včerejšího pražského finále postoupilo deset nejlepších, kteří se utkali titul absolutní.

 

Finálové kolo mělo celkem tři části. V písemném testu museli soutěžící prokázat své znalosti z oblasti výroby piva, správné péče o něj, ale i z historie a dalších tematických okruhů. V druhé části pak dostali příležitost před porotou a ostatními finalisty co nejlépe prezentovat provozovnu, ve které působí. Nakonec přišla na řadu praktická zkouška, kdy všichni soutěžící čepovali piva z portfolia společnosti HEINEKEN Česká republika do sklenic s obsahem 0,3 a 0,5 litru a prémiovou značku Heineken do sklenice s obsahem 0,25 litru.

 

„Odborná porota hodnotí správnou míru a výšku pěny a také vizuální vzhled natočeného piva. Dále se posuzuje celkový dojem při čepování: správná příprava pivního skla, způsob čepování a servírování piva na závěr,“ přibližuje průběh soutěže Hvězda výčepu Svatopluk Vrzala. Správné čepování piva je podle něj důležité také proto, že přispívá k vyzdvižení charakteristických znaků piva, především pěnivosti a chuti. „Kvalitu piva pochopitelně primárně ovlivňují suroviny použité při výrobě a vlastní výrobní technologie. Správné čepování a servírování ale přispívá k celkovému dojmu při jeho pití,“ doplňuje Vrzala.

 

 

 

 

Heineken je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. V roce 2003 se součástí skupiny Heineken Česká republika stal pivovar Starobrno a v roce 2007 se působnost skupiny rozrostla o Královský pivovar Krušovice a. s. V polovině roku 2008 byla úspěšně dokončena akvizice společnosti Drinks Union, a. s. V roce 2009 bylo Starobrno, a. s. fúzováno do společnosti Královský pivovar Krušovice a. s. Na počátku roku 2010 byla do obchodního rejstříku zapsána změna obchodní společnosti, kterou  byla společnost Královský pivovar Krušovice a. s. přejmenována na Heineken Česká republika, a. s. V současné době je Heineken Česká republika třetím nejsilnějším hráčem na domácím trhu s pivem, v exportu se řadí mezi nejdůležitější vývozce piva.

 

Zdroj: tisková zpráva pivovaru Heineken Čr