Fénix rozzářil Strahov

01.03.2012 11:25

Nová značka pšeničného piva odhalena -
Na pražském Strahově se symbolicky zrodil Fénix, netradiční pšeničné pivo Plzeňského Prazdroje. Pomocí neopakovatelné videomappingové projekce oživil větrací věže Strahovského tunelu, kde z historických artefaktů a architektury vznikly věci nové, moderní a originální. Fénix Plzeňského Prazdroje přináší do pivní kategorie více lehkosti, originality a svěží energie.

Svěží pšeničné pivo Fénix s 4,9 % alkoholu přináší lehčí chuť a svěží aroma díky použití pšeničného sladu, pomerančové kůry a špetky koriandru. Je určeno všem, kteří rádi zkouší nové věci, nové chuti a tedy i nová piva.

„Jsme přesvědčeni, že si naše lehké pšeničné pivo bude získávat stále více příznivců. Fénix je určen zejména skupině spotřebitelů, která je hravá a svým způsobem nekonvenční. Značka chce ukázat, že i když se věci dělají trochu jinak, mohou být zajímavé a zábavné. Udělali jsme jinak Fénixe a jinak netradičně přistoupíme i k jeho komunikaci.  Věřím, že výsledek bude stejně osvěžující, jako pivo samotné,“ uvedl Jakub Štěpán, manažer značky Fénix.

Fénix experimentální
Originálním zrozením ale vše zdaleka nekončí. Všichni milovníci netradičních věcí a zábavy se mohou již brzy těšit na mnoho inspirativních projektů. Jedním z nich je třeba tzv. sociální experiment, kdy Fénix pod heslem „baví nás to po svým" vznáší otázku, zda lidé jednají podle sebe, nebo se nechávají ovlivnit davem. Jak experiment dopadl, můžete již nyní shlédnout na www.fenixinspiration.cz.

Je libo Řezníka nebo Casanovu?
Fénixe si ale jeho fanoušci mohou v originální sklenici dopřát každý po svým. Například se srpkem pomeranče, tzv. na řezníka, kdy se dužina z citrusu vhodí přímo do piva, nebo jako svůdný Casanova, který svůj srpek pomeranče nabídne osobě, která se mu líbí.

Další rituály a nevšední varianty podávání Fénixe od těch nejpovolanějších gurmánů jsou umístěny na stránkách www.fenixinspiration.cz.

Kam na Fénixe aneb Fénix již ode dneška v Blinku
Fénix bude exkluzivně od 1. března k dostání v nevšedním, alternativním klubu Blink v pražských Holešovicích, který je otevřen pouze na tři týdny.

Lidé provozující Blink chtějí přeměnit alespoň na měsíc pustou halu v útočiště současného umění. A přesně takový je i Fénix – ukazuje, že i jednoduché věci mohou být zábavné, pokud se udělají netradičně a po svém,“ doplnil Jakub Štěpán z Plzeňského Prazdroje.

„Jsem rád, že tady Fénixe máme. Do klubu jsme hledali zajímavé, originální pivo, které by sedělo návštěvníkům a celkovému konceptu. Když jsem se seznámil s Fénixem, jeho filozofií a lidmi okolo něj, byla to jasná volba,“ vysvětlil Jakub Vedral stojící za klubem Blink.

Tento týden bude Fénix představen a nabídnut prvním zákazníkům Plzeňského Prazdroje a bude tak již brzy k dostání ve vybraných restauračních zařízeních a barech v čepované podobě za doporučenou maloobchodní cenu 25 Kč za 0,4 l. Seznam restaurací, kde si lze Fénixe dopřát, bude postupně rozšiřován na www.fenixinspiration.cz.

Jak se zrodil Fénix?
Videomapping je jedním z nejnovějších směrů vizuálního i audiovizuálního umění, který využívá projekci ve volném prostoru. Nejčastěji je viděn na fasádách budov a historických stavbách. Právě tuto technologii využila i nová značka pšeničného piva ke svému originálnímu zrození. Speciální technologie 3D promítání přeměnila masivní objekt strohé architektury – obrovské větrací šachty Strahovského tunelu – na něco svěžího, nového a originálního.

Z historických věcí a artefaktů starých civilizací tak vznikaly věci nové a moderní. Přítomní lidé byli svědky cyklů zániku a zrození charakterizující Fénixe, bájného ptáka, který se vždy po 500 letech zrodí a přinese s sebou svěží energii a svobodu. Záznam projekce z dílny tvůrců The Macula je umístěn na www.fenixinspiration.cz.

 

Zdroj: tisková zpráva pivovaru Plzeňský Prazdroj