Višňové pivo

24.12.2010 00:00

    Dne 24. 12. 2010 jsem stočil poslední várku letočního roku, a to sice 13° višnové pivo. Várka byla myšlena jako experiment, a proto má velikost "pouze" 15l. Jako višňový extrakt byly použity 3 domácí kompoty, které jsem přidal do chmelovaru. Současně s nimi jsem přidal cca půl lusku vanilky. Původně jsem s ní nepočítal, ale toho dne jsem procházel Vánoční trhy na náměstí a najednou jsem ji viděl a dlouho se nerozhodoval. Při zakládání jsem se rozhodl pivo ještě trochu "ovonit" medem, ale použil jsem ho minimálně, 0,2kg.

    Vzhledem k tomu, že pivo má mít ovocný charakter jsem zakvasil kvasnicemi S-23 a kvasil 6 dní při 15 °C. Do kvasné nádoby jsem pro veliký úspěch z předchozích várek přidal i rýžový vývar pro lepší a déletrvající pěnu spolu s 10g ZPČ jako dry hopping-vzhledem k tomu, že celá várka je brána jako experiment. Zkouším ho vůbec poprvé a jsem zvědav na výsledný efekt.  Pivo jsem stáčel do PET lahví při 4° plató cukru, stáčel jsem při menším než obvykle, vzhledem k použitým kompotům a medu.

    Na výsledek si budu muset ještě počkat, ale při stáčení vonělo báječně, nemohl jsem ochutnat, jel jsem autem. Co mě mrzí je, že při založení byla celá várka rudě červená a já tak trochu doufal, že barva zůstane. Ale opak je pravdou. Pivo je tmavší než světlé, ale červená barva se vytratila.

Tadytomas