Plzeňský Prazdroj oznamuje prodejní výsledky za rok 2010

17.02.2011 14:40

    Dramatické zvýšení spotřební daně v lednu 2010 v kombinaci s obtížnými ekonomickými podmínkami zapříčinily celkový pokles pivního trhu. Plzeňský Prazdroj se tomuto trendu nevyhnul a jeho prodeje v roce 2010 na domácím i zahraničních trzích poklesly meziročně o 6 % na celkových 9,9 milionů hl. piva. Na domácím trhu udržel Plzeňský Prazdroj v meziročním srovnání svůj tržní podíl. Tuzemské prodeje činily 7 milionů hl a snížily se o 8 % v souladu s odhady celkového tržního vývoje*. Export tradičních českých značek Plzeňského Prazdroje vzrostl o 6 % na 840 tisíc hl i přes těžké podmínky na zahraničních trzích. Objemy licenčních výrob poklesly o 5 % na 2 miliony hl.

 

 

Doug Brodman, generální ředitel společnosti Plzeňský Prazdroj, komentuje výsledky roku 2010:

„V průběhu loňského roku pokračovalo období nejistoty pro spotřebitele, kteří čelili obtížné ekonomické situaci. Zvýšení spotřební daně na pivo o 33 % v kombinaci s nižším disponibilním příjmem zapříčinily nižší spotřebu. Nepříznivý vliv na naše prodeje měl vloni i pokles návštěv hospod a celkově nižší spotřeba čepovaného piva v hospodách a restauracích, na které se projevil také pokles počtu zahraničních turistů. I přesto se zvýšil náš podíl v superprémiovém segmentu v čele s ležákem Pilsner Urquell. Na zahraničních trzích jsme se s nepříznivou situací dokázali vyrovnat a vývoz našich piv se meziročně zvýšil.“

Po předloňském vysokém nárůstu si stabilní oblibu udržel jedenáctistupňový segment, a to i přes celkový pokles trhu. Jedenáctky tak zaznamenaly malý 1% nárůst, díky kterému si prémiový segment zachoval stabilní trend. Prodeje výčepních piv se snížily zejména následkem snižující se spotřeby piva v hospodách a restauracích. Zdroj: tisková zpráva pivovaru Plzeňský Prazdroj
http://www.prazdroj.cz/cz/pro-media/aktualne/932

Plzeňský Prazdroj vloni představil celou řadu novinek. Patřil mezi ně například Master 15° Zlatý nebo Birell Polotmavý. V obalových novinkách zaujala právě řada speciálů Master, která zaznamenala nárůst prodejů v řádu desítek procent. Růst byl dále podpořen uvedením lahvové varianty těchto speciálů. Vysoký nárůst prodejů se projevil také u sladového nápoje Frisco. Solidní zvýšení odbytu v řádu jednotek procent si připsalo nealko pivo Birell. Ozvláštněním nabídky čepovaných piv a lákadlem do hospod a restaurací byla sezónní nabídka nefiltrovaných variant tradičních českých piv Pilsner Urquell, Gambrinus a Radegast.

EXPORT

I přes nepříznivé ekonomické podmínky se celkově dařilo na více než padesáti exportních trzích a vývoz piva vzrostl o 6 % na celkových 840 tisíc hl. Vývoz plzeňského ležáku Pilsner Urquell na zahraniční trhy vzrostl o 5 % na 660 tisíc hl. Dařilo se i další exportní značce, Velkopopovickému Kozlu. Ten zaznamenal vynikající 28% nárůst na přibližně třech desítkách světových trhů.

BUDOUCNOST

V roce 2011 bude Plzeňský Prazdroj nadále rozvíjet aktivity, které by měly přispět ke stabilizaci pivního trhu a dalšímu rozvoji české pivní kultury.

*Odhad Českého svazu pivovarů a sladoven

Zdroj: tisková zpráva pivovaru Plzeňský prazdroj