Pepřové pivo je speciál stvořený k masopustnímu veselí

17.02.2011 14:35

Nové speciální pivo společnosti Heineken Česká republika je na světě. Jmenuje se Pepřové a pochází z pivovaru Velké Březno. U příležitosti masopustu pivo se svými spolupracovníky navařil vrchní sládek Petr Hauskrecht. Dvanáctistupňový nefiltrovaný světlý ležák je v restauračních zařízeních  k dostání od 14. února.

 

Masopust je období trvající od Tří králů do Popeleční středy, kdy začíná čtyřicetidenní postní období před Velikonocemi. Oslavy masopustu vrcholí na Tučný čtvrtek. Právě v tento den by měl člověk sníst a vypít co nejvíce, aby byl při síle celý nadcházející rok. „Masopust je svátek hojnosti, radosti, dobrého pití i zábavy, což jsou věci, které by neměly být cizí žádnému člověku. Masopustní oslavy mají velmi dlouhou historii a sahají až do pohanských předkřesťanských dob. A právě na tento svátek jsme načasovali naše Pepřové pivo,“ říká manažer  a vrchní sládek pivovaru Velké Březno Petr Hauskrecht, který v minulosti stál u zrodu řady speciálních piv.

 

Pepřové pivo je dvanáctistupňový nefiltrovaný světlý ležák, vařený tradiční klasickou technologií na dva rmuty z českého sladu, žateckého chmele a vody z artézských vrtů. Pivo kvasilo v otevřených kádích a dozrávalo v ležáckých tancích při teplotě 2 stupně Celsia. Díky tomu má hustou smetanovou pěnu a skvělý říz. „Svoji neobvyklou chuť získává přidáním extraktu ze zeleného pepře, který napomáhá dobrému trávení při bujarém masopustním hodování. Chceme tímto pivem přispět k dobré náladě. Prožijte si s naším „Pepřákem“  naplno masopustní slavnosti a opepřete si řádně svůj život,“ láká štamgasty na pivo Petr Hauskrecht.

 

Pivní labužníci si mohou nový speciál užívat od 14. února do vyprodání zásob. Celkem ve Velkém Březně vyrobili 1500 hektolitrů Pepřového piva, do Čech a na Moravu putuje rovným dílem po 750 hektolitrech. Pepřové se stáčelo do sudů, prodávat se bude pouze v  restauracích, nikoli v maloobchodní síti. Hospody, které budou pepřové pivo čepovat, označí jejich majitelé či provozovatelé samolepkou na dveřích. „Na existenci Pepřového v konkrétní provozovně upozorní i plakáty, stojánky na stolech či plaketa na pípě. Pivo se bude točit do originálních sklenic,“ dodává Petr Syřiště ze společnosti Heineken Česká republika.

 

Pepřovým pivem pokračuje společnost Heineken Česká republika ve své tradici speciálů. Jenom loni jich nabídla celkem pět. Nejdelší tradici má Zelené pivo, které se prodává jediný den v roce – na velikonoční Zelený čtvrtek. Vaří se ve starobrněnském pivovaru, u jeho zrodu stál právě  Petr Hauskrecht. Dalším loňským speciálem bylo červené Svatojánské pivo z Velkého Března, které se prodávalo u příležitosti oslav letního slunovratu. V létě fajnšmekři ochutnali Dožínkové z Krušovic, v září Svatováclavské z Velkého Března. V předvánočním čase příznivce speciálů provázel Regenerátor z Velkého Března.

 

Speciální piva se prodávají jen několik dní v roce, vyrábějí se jen ke zvláštní příležitosti či datu. V případě Pepřového tedy k masopustu.

 

Zdroj: tisková zpráva pivovaru Heineken ČR
http://www.heinekenceskarepublika.cz/cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/2011/247