Pale ALE

02.12.2012 12:45

    Dnes jsem bral druhý testovací vzorek (první zhruba po týdnu) amerického ejlu, který jsem vařil 30.10. 12 a byl jsem příjemně překvapen. Kvasil jsem US-05 a trochu jsem se bál, protože podle zkušeností jiných domovařičů trvá dlouho než se pivo vyčeří a dlouho mu zůstává kvasničná příchuť. To nemohu potvrdit, pivo je skoro čiré, po kvasnicích ani stopy a aroma stále stejně příjemné, a to sice po chmelu Simcoe a Cascade. Pouze jsem zpororoval zakulacení chuti.

    Pivo kvasilo zhruba týden, další týden studené chmelení a potom šup s ním do kyvety, a to bez cukru. Dotlakoval jsem ho z flašky a myslím, že cukr pro sekundární kvašení při stáčení do kyvety už přidávat nebudu. Možná, že absence kvasničné chutí je tím, že jsem stočil bez kvasnic, které byly po 14 dnech hezky sedlé na dně spilky. Zkusím porovnat, mám pár PET lahví, kam jsem cukr přidával a na jejich dnech se vytvořila vrstva kvasnic.

 

tadytomas