Pivovar Jihlava uvařil pivo na Velikonoce a na léto připravuje bohatý kulturní program

06.04.2011 13:25

 

    Pivovar Jihlava vykročil do letošního roku pravou nohou – během prvního čtvrtletí prodal na domácím trhu o 8 % více svých značek než za stejné období loňského roku, čímž navázal na vynikající obchodní výsledky z let 2009 a 2010, kdy se tuzemský prodej jihlavských piv zvýšil celkem více než dvakrát, přičemž jen za loňský rok o 22 %.

„Nejoblíbenější je i nadále jedenáctka Ježek, hodně pivařů si ale nachází cestu také k nefiltrovanému Ježkovi, kterého vyrábíme stejně jako klasického Ježka, ale v závěru jej nefiltrujeme, a tak si uchová mnoho pivovarských kvasnic a řadu vitamínů,“ uvedl obchodní ředitel jihlavského pivovaru Miloš Vostrý. Dodal, že nadprůměrně vzrostly prodeje desítky Šenkovní, druhé nejoblíbenější jihlavské značky, a hlavně odbyt speciálních piv Telčský Zachariáš a Jihlavský Grand. „Nárůsty prodejů našich speciálů se pohybují v řádech stonásobků, což je pro mě důkazem, že spotřebitelé vedle klasiky, tj. výčepních piv a ležáků, zkoušejí stále více i tento typ piv,“ sdělil Vostrý.

Právě tohoto trendu se v Jihlavě snaží využít, a proto se svými šesti sesterskými pivovary loni na podzim zahájili projekt nazvaný Cesta pivních znalců, v rámci kterého se v průměru každý druhý víkend čepuje ve vybraných hospodách jiná pivní specialita. „Od nás to byl Telčský Zachariáš a Jihlavský Grand, v závěru loňského roku jsme navařili speciální várku Čertovského speciálu, což bylo temně červené 16% pivo, a v září pak dojde i na nefiltrovaného Ježka,“ řekl Jaromír Kalina, sládek Pivovaru Jihlava.

K příležitosti oslav svátků jara tento týden jihlavští stočili 16 % zelené a výčepní červené pivo, ze kterých budou hospodští již za necelé tři týdny čepovat dvoubarevný Velikonoční Krasličák. „Krasličáku jsme uvařili 400 hl a čepovat se bude celkem ve více než čtyřech stovkách hospod,“ upřesnil Kalina. Většina z nich je zapojená do programu Cesta pivních znalců, a tak si pivní fajnšmekři mohou tu svou najít na www.cestapivnichznalcu.cz. K dosažení dvoubarevného efektu je podle Kaliny nezbytné dodržovat několik zásad, zejména řádné vychlazení obou piv, použití studené a mokré sklenice a pozvolné čepování vrchního červeného piva z malé výšky a slabým proudem.

O velikonoční pivní zážitek nepřijdou ani ti, kteří si na pivu pochutnávají raději z tepla svého domova. V jihlavském pivovaru totiž v současné chvíli vrcholí balení další edice multipacku pivních specialit pro celou skupinu K Brewery. Velikonoční mixpack 7 chutí 7 speciálů obsahuje piva Protivínský Granát a Prácheňská Perla (z protivínského pivovaru), Jihlavský Grand a Telčský Zachariáš (z Jihlavy), Démon (z Vysokého Chlumce), Comenius (z uherskobrodského Janáčka) a černohorský Granát. Koupit jej bude možné například v řetězcích Penny Market, Terno, Globus, Kaufland, Billa, Interspar a Tesco.

První Černohorská pivnice v Jihlavě

Obchodní tým v Jihlavě využívá i jiné výhody vyplývající ze začlenění pivovaru do skupiny K Brewery. Hospodským totiž kromě těch vlastních nabízí ještě několik desítek dalších značek vyráběných v ostatních regionálních pivovarech uskupení. „Při jednáních s odběrateli cítím, že právě mnohem pestřejší sortiment ve srovnání s konkurencí je to, co je láká. Dáváme jim totiž možnost si vybrat,“ uvedl Miloš Vostrý. Prozradil, že na Vysočině se začíná dařit zejména pivům z Černé Hory, které v prvním kvartálu 2011 tvořily 16 % prodejů jihlavského distribučního centra. „Důkazem toho je také první Černohorská pivnice v Jihlavě, jejíž slavnostní otevření proběhne již 1. května 2011 v prostorách DKO Jihlava,“ sdělil Vostrý s tím, že pivnice, která bude provozována jako nekuřácká, nabídne kapacitu 140 míst a na pěti kohoutech se zde budou čepovat výhradně černohorská piva – světlý výčepní Tas, polotmavý výčepní Kern, jedenáctka Páter, tmavý ležák Granát a na posledním kohoutu se budou střídat černohorské speciály.

Kulturní akce Pivovaru Jihlava v roce 2011

7. a 8. 4. 2011 Autogramiáda a koncert skupiny Kabát

Skupina K Brewery se stala partnerem některých koncertů oblíbené české skupiny Kabát při jejím turné k aktuální desce Banditi di Praga. Návštěvníci vybraných akcí si tak během kulturního zážitku mohli a někde ještě budou moci pochutnat na regionálních pivech – konkrétně na Ježkovi při koncertech v Jihlavě, Olomouci a Ostravě, na uherskobrodském Janáčkovi ve Zlíně a Uherském Hradišti a na Černé Hoře v Břeclavi a Brně.

Jihlavský koncert Kabátů se uskuteční  již tento pátek 8. dubna 2011 od 20 hodin na Horáckém zimním stadionu a je vyprodaný. Se členy skupiny se ale jejich fanoušci mohou setkat hned zítra, ve čtvrtek 7. dubna 2011, na jejich autogramiádě, která se uskuteční od 15 hodin v Pivovarské restauraci v Jihlavě a je veřejnosti volně přístupná.

18. 6. 2011 Den Ježka

Vystoupí Michal Prokop a Framus 5, Kamil Střihavka a Leaders, Xindl X, Krausberry, Petr Kalandra Memory Band, Jarda Hypochondr a Divná parta, Kiss Czech Company a Morava. Na regionální scéně se pak návštěvníci mohou těšit na El Brkas, Abigail, Coca Core Copany, Mr. Hanky, Pop Porn, Lady Kate a Sulin.

Podtitulem letošního Dne Ježka bude Přehlídka tradičně vařených regionálních piv ze skupiny K Brewery a pro návštěvníky zde bude připravena i  ukázka domácího vaření piva. „Bude to takový pokus, chceme uvařit pivo, které se tady v Jihlavě vyrábělo ve středověku,“ lákal Jaromír Kalina s tím, že návštěvníci budou mít jedinečnou příležitost na vlastní oči vidět, jak celý proces vaření piva probíhá, jak vypadají jednotlivé suroviny i v jakém pořadí se do lahodného moku přidávají.

Část výtěžku bude věnována na projekt Mikola - tenkrát na Koločavě, pohádkový film o lásce a zradě, který vznikl s cílem umožnit lidem s mentálním postižením prožít nevšední zážitky při nevšední práci. Více informací na www.mikola-film.eu.

16. 7. 2011 Jazz na Roštejně

Vystoupí P. J. Ryba a The Fish Men, Luboš Beňa a Matěj Ptaszek, Longital, Eggnoise, Jazz Pilgrim, Traffic Jam Blues Band. Na regionální scéně se představí Jana Šteflíčková, Swingtet a Viki Olejárová, divadlo De Facto Mimo.

30. 6. – 25. 8. Kulturní léto v Pivovarské restauraci

Každý čtvrtek od 18 do 22 hodin.

2. 9. Pivovar se loučí s létem

Vystoupí Radim Hladík a Blue Effect, Vladimír Mišík a Etc. a také Mr. Hanky.

16. 12. 2011 Vánoce v Pivovaru

Zabíjačka, občerstvení, vánoční trhy, program bude upřesněn na podzim.

Nové služby pro návštěvníky

Dne 1. března byla v areálu pivovaru otevřena nová prodejna propagačních materiálů. Zájemci si zde mohou zakoupit půllitry, trička, otvíráky, pivní podtácky a další reklamní a upomínkové předměty Pivovaru Jihlava i všech ostatních pivovarů skupiny K Brewery. Prodejnu provozuje jihlavská firma Wimpy, která spravuje i e-shop s těmito předměty, jenž byl spuštěn již na sklonku loňského roku.

Návštěvníci se mohou těšit také na nové informační centrum, které bude zřízeno přímo v pivovaru. „Infocentrum bude sloužit i jako malá výstavní síň, jejíž součástí budou informační panely a historické pivovarnické potřeby, které se nám podařilo nashromáždit v souvislosti s výstavou Příběh jihlavského piva, jíž jsme připravili vloni v létě společně s Muzeem Vysočiny,“ uvedl Vostrý s tím, že středisko by mělo být zprovozněno před 18. červnem 2011, kdy je naplánován již tradiční Den Ježka.

 

Zdroj: tisková zpráva společnosti K Brewery