Akademie gastronomických umění pomáhá majitelům a provozovatelům restaurací vstoupit mezi elitu

24.01.2011 19:34

 

Správná péče o sklo, výčepní technologii a servírování. Rozpoznávání cizích chutí v pivu a soutěž v čepování. To je jen ve zkratce náplň prvního jednodenního semestru Akademie gastronomických umění, který 25. ledna startuje v  pivovaru Velké Březno. 1. a 2. února se první semestry uskuteční také v pivovaru v Krušovicích a  8. a 9. února v pivovaru Starobrno. Smyslem projektu Akademie gastronomických umění je zprostředkovat všem hostinským a provozovatelům restaurací tolik zásadních informací z jejich oboru, aby mohli usilovat  o propůjčení certifikátu Garance kvality.

 

Akademie gastronomických umění je třísemestrální vzdělávací program, který pro své zákazníky i spotřebitele pořádá společnosti Heineken Česká republika. Cílem projektu je snaha o zvyšování kvality gastronomie. Majitelé a provozovatelé restauračních zařízení se tak dozvědí veškeré dostupné a ucelené informace ze svého oboru. První semestr se pro velký úspěch koná už potřetí, další pokračování studia ve druhém a třetím semestru bude letos pro účastníky novinkou.

 

Podle doporučení pořadatele se mají prvního semestru Akademie gastronomických umění zúčastnit v ideálním případě tři lidé: majitel či provozní restauračního zařízení, obsluha a štamgast. „Účast věrného hosta znamená, že mezi ostatními hosty požívá jisté autority a může ovlivňovat jejich mínění. Proto by měl právě štamgast vědět, že se v jeho oblíbené hospodě o pivo pečuje tak, jak má,“ říká obchodní sládek Svatopluk Vrzala ze společnosti Heineken Česká republika.

 

Absolvováním prvního semestru Akademie frekventanti získají ucelený přehled o správné péči o pivo – od závozu do provozovny přes skladování, správnou péči o výčepní technologii, čepování, péči o sklo i servírování. Účastníci Akademie pivo degustují a rozpoznávají chutě, které do něj nepatří. Nebude chybět ani soutěž o zajímavé ceny, v níž zájemci změří síly v čepování piva.

 

„Absolvování Akademie gastronomických umění je nezbytné k získání certifikátu Garance kvality, který jednotlivým provozovnám propůjčujeme. Jde o vstupenku do společnosti certifikovaných provozoven s názvem Liga garantované kvality, tedy prestižního klubu, kterému náleží řada výhod. Patří mezi ně například bezplatná sanitace pivního vedení podle nejvyšších standardů, možnost denního využití webových stránek, kam se provozovatelé mohou obracet s dotazy ohledně péče o pivo, nebo dárkové balíčky se spotřebním, sanitačním a propagačním materiálem,“  konstatoval dále Svatopluk Vrzala. Cesta k certifikátu ovšem není jednoduchá a provozovna musí splnit řadu přísných kritérií. Ty se týkají příjmu a skladování sudů, péče o pivní sklo, prezentace značek i sanitace.

 

Všechny uvedené podmínky musí certifikovaná provozovna splňovat dlouhodobě. Aktuální stav v restauraci dvakrát ročně přímo na místě kontrolují obchodní sládci jednotlivých pivovarů.

 

Zdroj: Tisková zpráva pivovaru Heineken Česká republika
http://www.heinekenceskarepublika.cz/cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/2011/239